7 tipů k posílení tvé imunity

Největší ochranou před jakoukoliv nemocí je pro nás náš imunitní systém. Chrání nás před toxiny a patogeny přicházející z vnějšího prostředí i před metabolity a poškozenými buňkami, které vzniknout v našem těle.

Aby byl tento systém maximálně účinný, je třeba o něj také pečovat. Jeho efektivita je závislá na chodu celého organismu. Když vše funguje hladce, funguje i imunitní systém. Když ne, dochází k jeho oslabení, a tedy zvýšení hrozby, že bude naše tělo napadeno.

Pojďme se podívat na 7 tipů k tomu, jak svou imunitu podpořit.

TIP 1 – Spi! aneb cirkadiánní rytmus

Spánek je extrémně důležitá součást regenerace organismu. Bez kvalitního a dostatečného spánku nemůže tělo správně fungovat. Za žádných okolností jej nepodceňuj! Se spánkem úzce souvisí nastavení celého cirkadiánního rytmu, tedy denního cyklu. Důležité je:

  • Chodit spát včas a pravidelně
  • spát ve tmě a v dobře větrané místnosti (zvyšuje podíl hlubokého spánku)
  • Snížit vystavování se displejům a modrému světlu zejména po západu slunce, neboť snižuje produkci melatoninu, hormonu ovládajícího spánkový cyklus
  • ráno a během dne naopak být na slunečním světle.

IMG_20200318_195017 (1)

TIP: Ke snížení vyzařování modrého světla z vašich displejů využívejte noční režim, případně aplikace F.lux či Iris (TOP)

TIP 2 - Větrat, větrat, větrat 

Jak už bylo výše zmíněno větrání velmi úzce souvisí s kvalitním spánek a tedy i s imunitou. I když je doma příjemné teplo a venku je počasí, že by psa nevyhnal, je dobré několikrát denně vyvětrat a dopřát si čerstvý vzduch. Minimálně bys měl okno otevřít ráno, když se probudíš a poté zase večer než si lehneš. Nemusíš větrat XX hodina topit pánu bohu do oken, stačí rychlé a efektivní větrání na 5-10 minut. Nevětraná místnost je totiž skvělým množištěm pro nejrůznější patogeny. A hlavně předejdeš tak tomu, že se ráno probudíš unavený a s bolestí hlavy. Tvůj spánek bude mnohem kvalitnější.

 pexels-alessio-cesario-1906795

 TIP 3 – Otužuj se

Vystavení se chladu zvyšuje aktivitu kardiovaskulárního systému a „nakopne“ krátkodobě imunitu. Pravidelné otužování pak vede k dlouhodobému zvýšení odolnosti organismu.

  • Každé ráno doporučujeme studenou sprchu (nepříjemné, ale zvykneš si a možná se ti to i začne líbit!) – nejlepší začátek
  • Procházka po trávě pokryté ranní rosou
  • Koupele v ledové vodě (ideálně v přírodě) – Začínej pomalu! Nemusíš se hned ponořit až po krk, zkus nejdřív jenom nohy a postupně přidávej. 
  • Trávení času venku, v přírodě. Otužovat se nemusíš jen díky vodě, ale i vzduchu. Takže když je venku chladno zkus odhodit vrstvu oblečení. Důležité je však mít nohy, ruce a hlavu v teple a suchu!  

Wim-Hof-Method-The-Iceman-in-the-snow-Destintion-Deluxe

Na fotce je Wim "The Iceman" Hof. Člověk, který je živoucím důkazem přínosů otužování.

Zdroj obrázku: wimhofmethod.com/

TIP 4 – Podpoř zdraví střeva

Střevo a jeho okolí lze nazvat centrem naší imunity. Svou plochou vytváří totiž největší díl slizničního imunitního systému v těle. Kromě toho, že se zde vyskytuje obrovské množství imunitních buněk, je střevo navíc domovem našeho mikrobiomu – „hodných“ mikroorganismů, které se velmi významně podílí na boji proti patogenům. Že zdraví leží ve střevech tedy není ani při nejmenším nadsázkou a měly bychom o ně pečovat. Jak?

  • Konzumací fermentovaných potravin: Kysané zelí, kimči (korejská kvašená zelenina), kombucha (fermentovaný nápoj připravený z čaje), kefír (ideálně domácí!), vývar a další
  • Vyhýbáním se alkoholu, který ničí nejen mikrobiom, ale narušuje i spánek a další procesy v těle
  • omezením fast foodu, smažených jídel, konzumace cukru a jiných příliš člověk zpracovaných/umělých potravin

koláž střevo

Zdroj obrázku vpravo: hempurecbd.com

TIP 5 – Vyvaruj se stresu

Stres oslabuje celé tělo. Tedy, krátkodobý, „dobrý“ stres nás mobilizuje a vybičuje k nejlepším výkonům, ten je na místě. Ovšem stres dlouhodobý zavádí do těla hormonální nerovnováhu, unavuje a řídí tělo spíše do záhuby. Období, které nastalo, je na psychiku náročné a zde je pár tipů, jak se stresu vyvarovat:

  • Zůstaň v klidu, věnuj se příjemným činnostem, které ti dělají radost (a jdou dělat doma, samozřejmě)
  • Choď do přírody, vystavuj se slunečnímu záření a čerstvému vzduchu
  • Věnuj se rodině
  • Čti, studuj, věnuj se sobě samému
  • Hýbej se, sportuj (vyzkoušej třeba náš domácí trénink i bez pomůcek)

 woman-591576_1920

TIP 6 - Zvol vhodné doplňky stravy

Pátým tipem je několik doplňků stravy, které, pakliže dodržuješ základní principy zdravého životního stylu, mohou podpořit celkové zdraví organismu a pomoci v prevenci proti viru. Veškeré doplňky seženeš u nás na eshopu.

Céčko je základ 

Vitamin C má nezastupitelnou roli ve fungování našeho imunitního systému. 

  • zkracuje délku a projevy nachlazení 
  • podporuje obranyschopnost 
  • je důležitý faktor v produkci kolagenu 
  • má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém 

vitamin C

Vitamin D3

  • Přispívá udržení hormonální rovnováhy
  • Podporuje významně imunitní systém
  • Zlepšuje náladu
  • Podílí se na zajištění kvalitního spánku a regenerace

O Dčku jsme napsali samostatný článek. Čtete ZDE!

D3

Tip: Pokud chcete doplňovat Déčko opravdu efektivně doporučujeme olejovou formu (Vitamin D/K Komplex od YPSI) tohoto vitaminu. Jeho vstřebatelnost je tak mnohem vyšší! 

Omega-3 mastné kyseliny

  • Podporují životnost a funkce buněk v těle
  • Zvyšují kvalitu spánku a podílí se významně na náladě během dne
  • Podporují nervový i kardiovaskulární systém

3752_1

Hořčík

  • Doporučujeme magnesium glycinát případně malát (Energy magnesium - formy výborně vstřebatelné)
  • Zvýšení kvality spánku
  • Podpora činnosti nervové soustavy
  • Boj proti úzkostem, chronické únavě a vyčerpání
  • Článek o hořčíku a jeho formách si můžete přečíst ZDE

maglajz

Rada: Existují různé druhy magnézíí, které mají různé účinky. Buď mohou pomoci k lepší regeneraci a zklidnění jako například produkt Performance Magnesium s vitamínem B (a jiné označené magnesium glycinate/chelate). Nebo naopak dodávat energii (malát, citráti). Tomu je vhodné při výběru věnovat pozornost!

Multivitamin - NEXGEN Pro

  • nejlépe vstřebatelné (chelátové) formy minerálů a stopových prvků
  • Včetně D3 a K2, které často v multivitaminech chybí
  • Hořčík citrát
  • probiotické kultury
  • extrakt ze zeleného čaje, quercitin, bioperin a další cenné látky
  • Podpora imunity a celkové vitality organismu, několik výše zmíněných složek v jednom.

 reflex do článku

Multivitamínů existuje celá řada, pokud chceš ale opravdovou záruku kvality, snadnou vstřebatelnost a nejlepší využitelnost všech složek doplňku vyzkoušej kromě Nexgenu Pro i YPSI MultiKomplex.

Další výživové doplňky, které jsou vhodné pro posíléní imunity nalezneš zde.

 TIP 7 Čistota je půl zdraví 

Toto přísloví je sice staré, ale taky stále platné a v dnešní době obzvlášť. Nejen naše ruce, ale i celé tělo jsou nosiči všech možných virů, bakterií a patogenů. Před jejich vniknutím do těla a negativním působením nás chrání kůže. Tu si musíme pravidelně umývat (hlavně ruce) a těchto nezvaných hostů se tak zbavovat. A to nejen když opouštíme WC, protože na mobilním telefonu, tlačítku na semaforu či bankomatu se nachází těchto škůdců 100x více. Nepodceňuj tedy hygienu rukou! 

pexels-burst-545014

Dodržuj tyto tipy, přidej kvalitní doplňky stravy a tvá imunita bude jako z oceli! Péče by vždy měla být na prvním místě - to je nejdůležitější věc, kterou můžeme každý udělat a snižovat tím riziko nákazy a její následky. I se silnou imunitou však dodržuj sociální odstup, nos roušku! Zodpovědnost na prvním místě. 

Tým FUBO

Zdroje a další čtení:


 

 

Autor článku: Jan Čížek

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení