TOP 12 pomůcek pro street workout

Street workout z principu vypadá jako sport, ke kterému moc věcí nepotřebuješ. A je to pravda, avšak mít k ruce vhodné kousky vybavení může tvé tréninky značně posunout a zvýšit i jejich efektivitu. Pokud začínáš, dost možná nemáš dost síly na práci s celým svým tělem. A pokud jsi pokročilý, pak už ti tělo zase nestačí.

Mimo to, současná situace nedovoluje využívat ani fitka a prakticky ani venkovní workoutová hřiště. Jsme odkázání sami na sebe, své domácí vybavení a bezprostřední okolí domova. A pomůcky dokážou zachránit situaci.

Pojďme se tedy mrknout, které kousky ti přinesou nejvíce užitku:

1. Sady odporových gum

Odporová guma je vděčný pomocník každého začínajícího i pokročilejšího workoutera. V tréninku po ni najdeš tři druhy využití:

  • Pomůže s rozcvičkou, aktivací horní poloviny těla
  • Hodí se jako pomocník na cviky, na které ještě nemáš dostatek síly. Gumu můžeš zavěsit na hrazdu a využít její odpor k odlehčení své váhy.
  • Jsou pro tebe např. kliky moc snadné? Obepni kolem zad odporovou gumu a využij její odpor ke zvýšení náročnosti cviku

Článek: Jak vybrat odporovou gumu?


 

 DSC_0568

Sada Na mobilitu

Dvě gumy nízkého odporu pro tvé rozcvičky, protahovačky, ale třeba i kompenzační cvičení či posilování s externím odporem.

  • Černá - odpor na víc, posilování
  • Červená - rozcvička, aktivace

 

Sada UNIVERSAL

Jak říká název, univerzální sada, která udělá dobrou službu v rámci všech třech druhů využití.

  • Fialová - pomoc při shybech, posilování
  • Černá – odpor na víc, posilování
  • Červená – rozcvička, aktivace

 

Sada Na shyby

Set určený pro začátečníky, kteří ještě nezvládají přítahy těla k hrazdě. Gumy jsou dostatečně silné, aby pomohly i těžším jedincům (navíc je lze zkombinovat)

  • Fialová – menší dopomoc
  • Zelená – větší dopomoc

shyb

Sada na Muscle Up

Opět – velký odpor pro vsugerování si techniky muscle-upu, která je klíčová. Jak se ho naučíš hned zpočátku špatně, špatně se to odnaučuje!

  • Zelená
  • Tmavě modrá

06E5740B-E8C4-44FC-8F0E-429C59CA054F

 

2. Gymnastické kruhy

Kruhy každý zná, ale málo kdo využívá. A to je škoda! Jsou snad nevyčerpatelným zdrojem workoutové inspirace a tvé tělo posune pravidelná práce na kruzích na úplně nový level díky jejich nestabilitě proti hrazdě. Můžeš si je vzít kamkoliv s sebou, pověsit třeba za větev a trénovat.

s

3. Stálky/stojánky

Tlakové cviky, handbalancing… stálky jsou základním vybavením, které podstatně rozšiřují možnosti tvého tréninku, zejména pokud se chceš věnovat i tréninku stojek a všemu, co se s nimi pojí. My vyrábíme 3 druhy:

  • Nízké stálky – klasika, rozšířená úchopová část, stabilní základna
  • Vysoké stálky – vyšší varianta pro pokročilejší handbalancing
  • Stojánky na stojky – dřevěné kvádříky na sloupkách. Oblíbené taktéž mezi handbalancéry

2649-3

Pokud se nemůžeš rozhodnout, nabízíme je i ve zvýhodněných "Handstand setech". ;)

 4. Závěsný posilovací systém

Hrazda je super věc, ale občas je potřeba pro zachování rovnováhy v těle zařadit i jiné cviky. A k tomu ti poslouží třeba závěsný systém známý jako TRX. Opět rozšíří tvůj zásobník cviků o takové, které zapojí svaly zase pod jiným úhlem a v jiném poměru a posunou tvé tělo vstříc tělu komplexního atleta. Cviky na TRX jsou ideální také pokud začínáš a nemáš ještě dost síly pro unesení celé své váhy. Zátěž lze docela dobře regulovat.

Na eshopu najdeš 3 varianty:

  • RXT - pro málo frekventované cvičení
  • TX09 - střední verze, vyšší kvalita
  • TX Pro - nejvyšší kvalita prošití, přezek a úchopů, pro časté cvičení

TX

5. Švihadlo

Jednoduchá pomůcka, co se nikdy neztratí. Má smysl hned z několika důvodů:

  • Rozcvička – rozproudění krve v celém těle, nejen nohách
  • Kardio/kondiční trénink
  • Dynamika/trénink odrazu

Na výběr je celá řada švihadel, které se liší především lankem a tím, jestli má/nemá ložiska. Obojí ovlivňuje především rychlost švihadla. Návod jak vybrat zde.

Naše rychlé doporučení: toto švihadlo. Sice dražší v porovnání s ostatními, ale opravdu pěkné, kvalitní a rychlé. Případně jakékoliv levnější s ocelovým lankem a ložisky.


Článek: Srovnání švihadel. Které si vybrat?


4 druhy

 6. Hrazda

Někdy se na workoutové hřiště prostě nedostaneš a karanténa kvůli koronaviru může být jednou z příčin. Proto se vyplatí mít hrazdu i doma. Namontovat ji do zdi nebo stropu není žádný velký problém, moc místa nezabere a, i když ti to samozřejmě není jako venku, službu udělá opravdu dobrou! Mimo trénink, občas se zvednout ze židle, vyvěsit se za ruce nebo nohy a trochu si natáhnout páteř je super nápad.


Článek: Jak vybrat hrazdu do bytu?


Hrazdy na zeď 

  • Doporučujeme tuhle, která je relativně daleko od zdi
  • případně tuto multifunkční s nosností 250 kg

Hrazdy do stropu

 

Hrazda do dveří

koláž

Tvá hrazda ale nemusí jen viset na zdi nebo stropě. Máš zahradu? Můžeme ti tam společně postavit regulérní hrazdovou konstrukci = osobní workoutové hřiště.  Pro více informací a katalog mrkni sem.

65003706_343776826291715_3036073799851180032_n

 

7. Bradla

S bradly platí to samé jako s hrazdou na zeď. Pokud trénuješ doma, ve své mini posilce, bradla nesmí chybět. Základní workoutový prvek. Bralda můžou být též ukotveny do zdi nebo i samostojná (bývají kombinována s hrazdou).

koláž

Samozřejmě i bradla můžeš mít na svém domácím workoutovém hřišti.

 

8. Zátěžový opasek

Každý workouter jednou dojde do bodu, kdy už mu vlastní váha prostě nestačí. Když chceš zvyšovat sílu, dvanáct opakování shybů prostě není efektivní trénink. A zde přichází na řadu pomůcky, které ti pomohou na sebe nějaká další kila „nalepit“.

Zátěžový opasek je jednou z nich. Široký pás s řetězem, na který pověsíš kotouče nebo kettlebelly. Výhodou je, že je skladný a není problém si jej vzít na vnitřní trénink do posilky.

s kettlem nahoře

9. Kettlebell

V posilce je závaží dost. Ale co doma nebo na workoutovém hřišti? Tam by se občas nějaké to kilo navíc přece jen taky hodilo. A kettlebell je pro workoutera lepší volba než činka – bude fungovat jako univerzální závaží na dřepy, výpady, pistole nebo jako zátěž navíc na opasku. A když na to přijde, lze s ním dělat i spousty dašlších komplexních cviků, jako je Turkish Get Up nebo Kettlebell swing.

  • Litinové - nejlepší poměr cena/váha, od 4 do 32 kg
  • Powercoated - litina s povrchovou úpravou, až do 48 kg 

IMG_6484

10. Zátěžová vesta

Druhou variantou přidané zátěže je pak zátěžová vesta. Ta má hned několik výhod:

  • Přiléhá k tělu, takže s ní lze cvičit prakticky jakékoliv cviky, které normálně cvičíš s vlastním tělem, a zvyšovat tak svůj výkon efektivně všemi možnými cviky
  • Zátěž vesty můžeš (většinou) upravovat

Začni s nižší vahou a postupně přidávej nebo měň váhu v závislosti na cviku, který se chystáš dělat. To se hodí. Vestu, která dobře sedí na těle, se nemusíš navíc bát použít ani při běhu.

  • Bushido - 10 až 40 kg, běh i posilování
  • X-style -  kompaktní, s kapsičkou, pouze běh

 11. Tekuté magnézium

Skvělou pomůckou, která je spíš spotřebním zbožím, je i tekuté magnézium na ruce. Zajistí, aby tvůj úchop na kruzích nebo hrazdě neklouzal, čímž znatelně zvýšíš jeho sílu (ano, opravdu to funguje, protože když to "lepí", prostě se můžeš víc soustředit na samotný cvik). Nedrobí, nedělá nepořádek a vydrží fakt dlouho!

IMG_6077

Necháš vytéct jedinou kapku, rozmažeš, necháš pár vteřin zaschnout a máš vystaráno na několik sérií.

 12. Posilovací kolečko na CORE

Pomůcka na závěr není asi vždy se street workoutem spojována. Nicméně díky tomu, jak dokáže posílit tvé tělo, se pro obecnou průpravu výborně hodí. Zapojí totiž velice funkčním způsobem core, tedy tělesné jádro - spodní část břicha, zad a hlubokého stabilizačního systému. Ještě k tomu ale pracují i záda a ramena, která ve spodní pozici, tedy u země, musí držet váhu tvého těla. Celý cvik s kolečkem je tak komplexní pohyb vyžadující sílu a spolupráci celého těla. Jen pozor na správnou techniku!y

kolečko HMS 3

 

Tak a to je vše. Doufáme, že ti náš průvodce pomůckami pro street workout pomohl. V případě dotazu na jakoukoliv pomůcku se na nás neváhej obrátit! Těšíme se se na shledání u dalšího článku.

Tým FUBO