Ztratili jste motivaci ke cvičení? Získejte ji zpět!

Mnozí z nás jsou během této doby vystaveni nelehkým situacím. Ať už si to kdo z nás uvědomuje nebo ne, je to tak. Přicházíme o práci, řešíme děti, školu, jsme zasaženi nemocí, přišli jsme o své blízké. To všechno se promítá na náš psychický i fyzický stav a leckdo si sáhl i na úplné dno. A kde v tom všem máme hledat ještě vůli k nějakému cvičení/sportu?

V následujících bodech se podíváme na to, kde a jak svou motivaci hledat a proč stojí za to zabojovat a nevzdávat se.

Zásadní roli v tom, jestli se zvedneme a dáme do pohybu, hraje samozřejmě naše psychické rozpoložení. Při dlouhodobých psychických problémech zanedlouho zaklepají na vrátka problémy fyzické i s nemocemi a ruku v ruce vaše tělo knockoutují i na velmi dlouhou dobu. Je potřeba zbavit se negativních pocitů, které nás srážejí dolů a zase si začít trochu věřit. Co nám k tomu pomůže?

  • Dechová cvičení

Může se vám to zdát jako blbost nebo banální věc, která přece nemůže nikterak pomoct, ale opak je pravdou. Většina lidí dýchá pouze povrchově. Kromě toho, že se nám hlubokým dýcháním zvyšuje kapacita plic, samotným nádechem se okysličuje celé tělo a výdechem ze sebe dostáváme to špatné. Pokud se více zasoustředíte na svůj dech, brzy zjistíte, že se cítíte lépe, máte lepší náladu a více elánu. Náramně to oceníte i po nemoci, při které byly plíce zasaženy. A to už se přeci vyplatí, ne?

Takže si to zrovna můžete při dalším čtení trénovat. Nadechněte se a veďte vzduch přes krk, klíční kosti, naplňte plíce, následně břicho a celý trup, chvíli vydržte a postupně zase vydechujte. Výdech by měl být o něco delší než nádech.

V další fázi, kdy se trochu procvičíte a stane se to pro vás více přirozené, můžete zapojit i trochu meditace. Je jaro a jeho výhodou je, že s sebou přináší i spoustu energie a čerstvého vzduchu. Zavřete oči a soustřeďte se na něj. Jen si představte, jak už krásně svítí sluníčko, příroda se probouzí, všechno ožívá, a nasajte to do sebe. Myslete na to, jak jste se cítili v plné své kondici a jak vám bylo dobře, kolik jste toho dokázali. Nepochybně ve vás zajiskří touha se tak opět cítit.

  • Imunita

Dalším důležitým faktorem je její posílení. Toto téma máme skvěle rozvedené v jenom z našich dalších článků. 

Ve chvíli, kdy si dáte dohromady alespoň z části svoji psychiku a imunitu, bude vaše nadšení do sportovních aktivit daleko větší. A jak se více nabudit k samotnému tréninku?

  • Deaktivujte svého našeptávače

Určitě to znáte. Na jednu stranu chcete jít něco dělat a na duhou stranu se vám v hlavě neustále ozývá tichý hlásek proč to nedělat. Čím víc nad tím přemýšlíte, přesvědčujete se, tím je to horší. Jednou z metod, jak se s tímto vypořádat, je snažit se nad tím vlastně vůbec nepřemýšlet, jít a prostě to udělat. Další, co by vám mohlo pomoci, je sepsat si na papír všechny ty negativní myšlenky. Podívejte se na ten papír, opravdu dovolíte, aby vás tyto malichernosti zastavily a stále vás oslabovaly? Zmuchlejte papír a spolu s těmi myšlenkami ho zahoďte do koše nebo do kamen. Ukažte jim, že se nedáte a že to zmáknete.

  • Mluvte 

Ano, snažte se se svými kamarády, známými rozvést konverzaci na téma sportu. Co vás vždycky bavilo, co byste rádi zase dělali, čeho chcete dosáhnout, pusťte si k tomu třeba i nějaká tématická videa. Nejen, že to ve vás rozproudí touhu se ihned zvednou ze židle a jít na sobě makat, ale třeba tím zlanaříte i někoho dalšího, kdo s vámi rád něco podnikne a ve dvou už se to táhne lépe. Dále spolu můžete rozebírat své posuny ale i selhání a společně se více motivovat.

  • Dělejte to, co vás baví

Zásadní věc, nic byste neměli dělat z pocitu „musu“. Ztrácí se vaše chuť ke cvičení tím, že děláte stále dokola to samé? Zkuste změnu. Je takových aktivit, které můžete dělat. Vytáhněte kolečkové brusle, běžte si zaběhat, spojte to s venkovním workoutem, zkuste jógu, obměňte si náčiní, se kterým cvičíte, inspirovat se můžete na našem e-shopu, kde naleznete širokou škálu vybavení. Uvidíte, jakou budete mít radost, až budete pracovat zase s něčím novým.

Také na sebe buďte shovívavý. Pokud jste delší dobu nic nedělali, nebudete lámat rekordy ze dne na den. Začněte zase pomalu, myslete na regeneraci, protahování a dostatek spánku. Chvalte se a odměňujte se. Důležité je, abyste se cítili dobře, ne abyste padli vyčerpáním.

  • Tréninkový plán

Nemusíte mít doslova naplánovaný každý den, každý jednotlivý cvik, důležité jsou ale určité body, cíle, kam se chcete posunout. Tyto cíle, ať už se jedná o cvik, který chcete zvládnout nebo obraz toho, jak chcete vypadat, se snažte mít stále někde na očích, aby vám připomínaly, proč to vlastně všechno děláte.

  • Jídlo

V neposlední řade k tomu samozřejmě náleží i tento aspekt. Zní to hrozivě a raději byste se tomuto tématu vyhnuli? Nebojte, to, jestli se vydáte cestou drsných diet nebo ne, je jen na vás. Avšak pokud chcete mít dost energie na pohyb, do jisté míry na stravě opravdu záleží. Zkuste se nacpat k obědu burgrem a odpoledne si jít zaběhat, asi vám to zrovna moc nepůjde, co?
Jestliže tedy víte, že v daný den chcete něco dělat, připravte si jídlo, po kterém se nebudete cítit „zaplácnutě“, ale nasytí a zároveň posílí. V oddílu „Tipy a rady“ na našem blogu najdete spoustu možností, jak se zdravě najíst. Navíc díky tomu shodíte i nějaké to kilo, které jste třeba během nic nedělání nabrali.

Jedno prolíná druhé, budete správně jíst, budete se cítit dobře, bude se vám dobře sportovat, vyrovná se vaše psychika, budete silní a zdraví. Aneb jak se totiž říká „Ve zdravém těle, zdravý duch“. Věříme, že náš článek vám k tomu dopomůže. Zvládnete to a my se budeme těšit z vašich výkonů.

Tým FUBO 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení