Posila týmu FUBO Markéta Baginská - Rozhovor 2. část

Zdravíme u pokračování rozhovoru s Markétou Baginskou – univerzální atletkou, OCR závodnicí, trenérkou a celkově sportovní nadšenkyní. V druhé části našeho rozhovoru si přečtete něco Markéty o sportovní filozofii a tréninku, popovídáme si o překážkových závodech a vyzpovídáme Markétu o tom, jak na takové závody trénovat!

Jdem na to.

Na úvod – proč ses rozhodla spolupracovat právě s námi?

Na eshop FUBO jsem narazila již pár měsíců zpátky, když  jsem sháněla masážní válec. Jsem si vědoma, jak moc je regenerace důležitá, a chtěla jsem to nejlepší. To mi společnost FUBO ihned poskytla. Také jsem v rámci nákupu narazila na plno dalších regeneračních pomůcek, které v mé zasloužené po tréninkové regenerační chvilce ráda využiji.

Také sem moc ráda, že právě já jsem mohla navázat spolupráci s lidmi, kteří své práci rozumí a navíc mají produkty, které mi pomůžou v mé přípravě, a rovnou v top kvalitě.

Do budoucna plánujeme také další spolupráce – ve formě workshopů a podobně. Ale o tom Vám řekneme více jindy.

markéta v lese

Můžeš nám stručně popsat tvou filozofii zdravého životního stylu?

Sport, pohyb a zdravý životní styl se stal nejen mým koníčkem, ale každodenní součástí mého života. Vaření zdravého jídla a trénování pro mě není v žádném případě obtíž, ba naopak mi tohle vše přináší radost, psychické uvolnění a s po tréninkovými endorfiny také i pozitivní přístup k životu samému.

 Zkrátka se řídím motem „Motivace je to, díky čemu začnete. Zvyk je to, díky čemuž v tom budete pokračovat.“

Jak často trénuješ a co tvé tréninky obsahují?

Trénuji každý den a zhruba 5 dní v týdnu dvojfázově – a když mám náhodou volné odpoledne, stejně si zajedu na kolo, brusle či pohoupat se na hrazdách do gymu :-).

Soustředím se především na běžeckou přípravu – s tou mi pomáhá Jakub Ševčík z SSK Vítkovice. Ranní fáze trénujeme většinou společně a soustředíme se především na rychlost – jednou to jsou dlouhé úseky s krátkými pauzami, po druhé zase hromada sérií sprintů či intervalové výběhy kopců.

Odpolední tréninky si vždy užívám se sluchátky a nikdy nespěchám. Když to jde, běžím rychle, když ne, neřeším to a jen se ploužím, protože vím, že ráno jsem si odmakala a teď si to loudání zasloužím :-).

Když nemám v plánu druhou běžeckou fázi, užívám si volné cvíčo ve fitku či na workoutových hřištích.

spartan race finish

Co to je OCR a jak ses k nim dostala?

OCR, v celém znění – Obstacle Course Racing je sport, v kterém závodníci musí v běhu překonávat překážky různého druhu.  Může to být plazení v bahně, přelézaní vysokých zdí, přenášení těžkých břemen, brodění se rybníky, přeskoky přes oheň a podobně. 

Překážkové závody se v ČR staly fenoménem několika posledních let a získávají značně na popularitě. Pokud bychom se podívali podrobněji do historie, zjistíme, že se vlastně nejedná o úplnou novinku, ale že již v minulosti byli vojáci v rámci výcviků nuceni zdolávat řadu podobných, přírodních překážek.  

K OCR závodům jsem se dostala náhodou. Chtěla jsem se trošku odreagovat od klasických závodů, a tak jsem zkusila Spartana (Spartan Race), ve kterém se mi dařilo, a už jsem u něj zůstala ????

Pro koho jsou Spartan Race, Gladiator Race, Predator Race a další překážkové závody určené?

Zkrátka pro všechny, protože se v nich může najít opravdu každý. Ať už jste profík a budete to brát vážně, rekreační běžec, nebo snad jen tatínek, který chce manželce s dětmi ukázat, že na to má ????.

Navíc se už ve většině případů na závodech organizují také dětské závody. Tedy ze závodu může být skvělý aktivní rodinný výlet s hromadou zážitků. A bahna ve vlasech – samozřejmě :-D

spartan race ve vodě

Máš nějaké konkrétní tipy, jak se připravit na překážkové závody?

Za prvé to bude běh, za druhé trénink síly horní části těla, úchopu a rovnováhy.

Závody se často odehrávají v těžkých terénech, ski areálech či chráněných oblastech, a to ve vzdálenostech v od 5 km až po 50 kilometrové závody. Tedy mít odběhanou řadu kilometrů v správně sestaveném tréninkovém plánu bude patřit k jednomu z nejdůležitějších faktorů.

Za další je to trénink překážek. Na překážkách potřebujete především sílu v úchopu – a k tomu řeknu jen jediné a rovnou třikrát. HRAZDA, HRAZDA, HRAZDA ???? Houpat se, zkoušet různé druhy visu, gymnastické kruhy a podobně.

Na závěr nám, prosím, pověz, jaké je tvé motto?

Motto to sice není, ale stále se držím toho, co řekl Ektor : „ Jednou to budem mít  „
Jinak tedy tohle: „Motivace je to, díky čemuž začnete. Zvyk je to, díky čemuž v tom budete pokračovat.

Markéto, moc ti děkujeme za vyčerpávající rozhovor. Přejeme ti hodně sportovních úspěchů, snadnou regeneraci s využitím našich pomůcek a těšíme se na další spolupráci!

Markétu určitě sledujte na Instagramu i na Facebooku, kde najdete plody naší spolupráce - rady a tipy, jak využívat naše pomůcky pro cvičení!

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení